Podobne wpisy

poniedziałek, 29 marca 2010

Zasada kontrastu

Bardzo długo nie publikowałem żadnego wpisu, ale niestety miałem problemy z komputerem i nie działał mi przez ponad tydzień. Już wracam i pisze kolejny wpis.

Dziś będzie trochę bardziej teoretycznie i opisze jedną z reguł społecznych, która jest wykorzystywana przez sprzedawców do manipulowania klientami.

Zasada kontrastu mówi, że ludzie postrzegają rzeczy poprzez pryzmat różnic między nimi. Np. patrząc na dwa przedmioty szukamy różnic między nimi, przez co mamy zniekształconą opinię na temat tych przedmiotów.

Tę regułę bardzo często wykorzystują sprzedawcy, szczególnie w negocjacjach. Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w salonie samochodowym. Sprzedawca oferuje nam na początku bardzo drogi samochód, a następnie przechodzi do coraz tańszych. Przez to kolejne samochody wydaja nam się bardzo tanie, mimo że, wciąż są za drogie dla nas.

Ta zasada jest stosowana przez wielu ludzi, nie tylko sprzedawców. Pamiętaj o tym podczas następnych zakupów.

Obrona przed taką manipulacją jest trudna. Najlepiej jest się dobrze zastanowić przed każdym zakupem, czy nie patrzymy przez pryzmat kontrastu.


Pozdrawia, Bremes



Linki dla Google
praca
praca chałupnicza


zasada kontrastu, reguła kontrastu

0 komentarze:

Bremes pisze...

Wpis już jest trochę na blogu, a jeszcze nikt się nie wypowiedział, może dodasz komentarz?

Prześlij komentarz